Mihaela NABĂR

Coordonator - Competențe digitale pentru elevi și studenți

"România are nevoie, mai mult ca oricând, de o strategie realistă și asumată de educație digitală. Cred cu tărie că doar printr-o abordare profesionistă și complementară a tuturor dimensiunilor și aspectelor care fac ca educația digitală să nu fie o soluție tranzitorie impusă doar de pandemie, vom putea transforma educația. Pentru copilul care nu a avut posibilitate să facă şcoală în ultimele luni, pentru care digital este un cuvânt al cărui înţeles îi este strain, faptul că nişte oameni mari fac o strategie de educaţie digitală nu înseamnă nimic. În fiecare zi vorbim de digitalizare, fără a avea o strategie clară asupra a ceea ce înseamnă ea și un plan coerent asupra modului în care ar trebui să ne asumăm acțiuni concrete. Dezvoltarea și asumarea implementarii strategiei privind educația digitală este un prim pas extrem de important, este o oportunitate pentru fiecare dintre noi și depinde doar de fiecare dintre noi să o transformăm dintr-un concept neclar, într-un instrument de transformare a societății și de reformare a educației românești. "

Mihaela Nabăr este directorul executiv al World Vision România.

Cu o experienţă de peste 10 în fundație, a ocupat mai multe funcții în cadrul organizaţiei. Înainte de a prelua actuala poziție, a fost director al Departamentului de Accesare și Management al Granturilor.


În World Vision coordonează ample programe în zona de educație, prin care organizația luptă să asigure acces la o educație de calitate pentru toți copiii, indiferent unde trăiesc ei, în mediul urban sau rural.

Mihaela Nabăr are o experienţă atât în mediul academic – a fost cadru dicatic asociat la Facultatea de Studii Europene în cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca şi cercetător în cadrul aceleaşi universităţi, cât şi în mediul instituţional: este expert în accesarea fondurilor europene, membru în Comitetul de Monitorizare a Programului Operaţional Capital Uman și în Comitetul de Coordonare din cadrul Ministerului Fondurilor Europene, este membru în Advisory Board-ul Coaliţiei Române pentru Fonduri Structurale, membru fondator al Centrului pentru Studii Politice şi Relaţii Internaţionale, Cluj Napoca, autor a peste 10 articole în domeniul relațiilor internaționale și economie și coordonator al mai multor proiecte educaționale naționale.

Mihaela Nabăr are un doctorat în Istoria economiei la Universitatea Babes-Bolyai, este absolventă de Master la Universitatea Marne-la-Valle, Paris (specializarea ştiinţe politice) şi la Universitatea Babes-Bolyai (specializarea studii europene comparative) și licețiată în Relații Internaționale și în Manangementul Instituțiilor Europene.

Cristian DUCU

Coordonator - Educația digitală pe întreg parcursul vieții


Activitate profesională

Daniela VIȘOIANU

Coordonator - Formarea inițială și continuă a cadrelor didactice pentru educație digitală



Președinta Federației "Coaliția pentru Educație" este implicată în procese de consultare și fundamentare de politici publice din domeniul educației. În cadrul Asociației C4C - Communication for Community coordonează proiecte dedicate grupurilor vulnerabile, comunităților defavorizate prin intervenții integrate, inclusiv prin antreprenoriat social.

Este formator și facilitator în procese de învățare formală – ca profesor asociat în cadrul Facultății de Sociologie și Asistență Socială, și nonformală, pentru manageri de proiect, mediatori școlari, consilieri vocaționali și specialiști în advocacy și formularea de politici publice. Are o formare ca specialist în activități de coaching și este pasionată să practice atât cu profesioniști individuali, cât și cu echipe.

În perioada 2019 - 2020 a fost implicată în finalizarea documentului de viziune elaborat în cadrul proiectului național ”România Educată”, precum și în activitatea grupului de lucru dedicat pilotării masteratului didactic.

Andreea PAUL

Coordonator - Infrastructură și resurse tehnologice digitale


Andreea Paul este conferențiar universitar doctor la Facultatea de Relații Economice Internaționale, ASE, fondatoarea și președintele Asociației INACO - Inițiativa pentru Coneptitivitate, www.inaco.ro.

Andreea Paul are experiență de peste un deceniu în elaborarea de politici publice, este coordonatoarea Ghidului Meseriilor Viitorului (3 ediții anuale) și creatoarea primelor 5 SMART LAB-uri din școlile publice - laboratoare educaționale digitale inteligente dotate cu tehnologii 4.0.

Raluca NEGULESCU-BALACI

Coordonator - Conectivitate



Raluca este directorul executiv al UiPath Foundation, o organizație non-profit globală care susține copiii din familii dezavantajate din România și India prin programe educaționale integrate. UiPath Foundation a fost înființată în ianuarie 2019 de compania UiPath.

Raluca are peste 12 ani de experiență în sectorul non-guvernamental, axându-se pe dezvoltarea de programe cu impact social și educațional dedicate copiilor care provin din familii vulnerabile social. În 2007, a lucrat în cadrul unui program național susținut de Banca Mondială unde a susținut procesul de digitalizare a autorităților locale din 250 cele mai sărace orașe și comune din România. În 2013, a fost fellow al Departamentului de Stat al SUA în programul Building grassroots democracy in minority communities și a primit Premiul Anual pentru Drepturile Omului de la Ambasada Franței în România pentru inițiativa locală de organizare comunitară Clubul Mamelor. Raluca este alumna a programului Young Leaders al Institutului Aspen România, precum și a comunității globale Global Shapers, o inițiativă a World Economic Forum.

Răzvan ORĂȘANU

Coordonator - Resurse educaționale deschise


Activitate profesională

Madlen ȘERBAN

Coordonator - Curriculum școlar pentru meserii emergente


Activitate profesională

Alexandra TĂMAȘ

Coordonator - Securitate cibernetică, protecția datelor, siguranța online și etica IT


Distanțarea fizică impusă de pandemia generată de COVID-19 a accelerat nevoia de transformare digitală a modului în care se desfășoară procesul de educație în România. Aceasta reprezintă o oportunitate de a schimba la nivel fundamental accesul la platformele educaționale și de colaborare profesori-elevi, dar și de a implementa un proces de învățare modern, eficient, atractiv pentru era post-pandemică. Totodată, transformarea digitală a educației poate fi o provocare în privința siguranței datelor. Apreciez invitația Ministerului Educației și Cercetării de a coordona elaborarea capitolului privind Securitatea cibernetică, protecția datelor, siguranța online și etica IT, parte a Strategiei privind digitalizarea educației din România 2021 - 2027. Mă bucur să fiu implicată în acest demers participativ și colaborativ care își dorește să iasă din capcana enumerării problemelor fără să ofere soluții. Astăzi lansăm întrebarea „Ce vrem pentru generațiile viitoare și cum ajungem acolo?”.

Alexandra Tămaș este Public Affairs Manager la ANIS (Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii IT), responsabilă pentru elaborarea strategiei și implementarea proiectelor de afaceri publice ce susțin dezvoltarea unui mediu de afaceri care să încurajeze inovația tehnologică și accesul la soluții digitale. Alexandra are experiență de peste 10 ani în elaborarea și promovarea propunerilor de politici publice în sectorul public, privat și societate civilă. Înainte de a se alătura ANIS, Alexandra a fost consilier personal în echipa Ministrului Sănătății. În perioada 2010-2018, Alexandra a lucrat în industria farmaceutică ocupându-se de relația cu autoritățile publice.